HaberGo
Dünya

Avusturya'da Emekliler İçin Yeni E-Card Ücreti Dönemi Başlıyor

Avusturya'da 2 milyonun üzerinde emekli, Kasım 2026'dan itibaren ilk kez E-Card ücreti ödeyecek. Ödemeler doğrudan emekli maaşlarından kesilecek.

HMHaber Merkezi
· 1 dk13 okunma
Avusturya'da Emekliler İçin Yeni E-Card Ücreti Dönemi Başlıyor
Avusturya'da Emekliler İçin Yeni E-Card Ücreti Dönemi Başlıyor

Avusturya hükümetinin bütçe konsolidasyonu çalışmaları kapsamında, sağlık kartı (E-Card) kullanım ücretleri emekli vatandaşlar için de zorunlu hale getirildi. Sosyal sigorta kurumlarının çatı kuruluşundan alınan bilgilere göre, 2 milyonun üzerinde emekli, Kasım 2026'dan itibaren bu ücreti ödemeye başlayacak.

Ödemeler Maaşlardan Otomatik Kesilecek

Yeni düzenlemeyle birlikte E-Card ücreti, Kasım 2026 emekli maaşıyla birlikte doğrudan tahsil edilecek. Daha önce yalnızca çalışanlar tarafından ödenen bu ücret, artık emekli maaşı alanları da kapsayacak. Ancak, dengeleme ödeneği (Ausgleichszulage) alanlar bu ödemeden muaf tutulacak.

Ücretler Ne Kadar Olacak?

Geçtiğimiz yıl 13,80 Euro'dan 25 Euro'ya yükseltilen E-Card ücreti, yasal değerleme nedeniyle 2027 yılı için 26,85 Euro seviyesine çıkacak. Kasım 2026'da yapılacak ilk kesinti, bu güncel rakamlar üzerinden gerçekleştirilecek.

Bütçe Tasarrufları ve Artan Maliyetler

Bu yeni mali yükümlülük, emeklilerin karşı karşıya kaldığı diğer ekonomik kısıtlamaların ardından geliyor. Hükümetin bütçe disiplini politikaları çerçevesinde, 2027 yılı için birçok emekli grubunda maaş artış oranlarının düşürülmesi ve sağlık sigortası primlerinin yükseltilmesi gibi önlemler alınmıştı. Bu durum, emekli maaşının seviyesine bağlı olarak yıllık bazda birkaç yüz euroluk ek maliyet anlamına geliyor.

Finansal analizlere göre, emeklilerin Ekim ayında aldıkları çift maaş ödemesinin ardından, Kasım ayındaki tek ödemeden bu ücretin kesilecek olması, mali etkinin daha belirgin hissedilmesine neden olacak.

HM
Haber Merkezi

HaberGo Editor ve Muhabır ekibi