Bakan Kurum ve Bayraktar'dan BM Genel Sekreteri Guterres'e COP31 Mesajı
Londra'da BM Genel Sekreteri Antonio Guterres ile görüşen Bakanlar Kurum ve Bayraktar, Türkiye'nin 2035 yenilenebilir enerji hedefleri ve COP31 vizyonunu aktardı.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Londra İklim Eylem Haftası kapsamında Birleşmiş Milletler (BM) Genel Sekreteri Antonio Guterres ile bir araya geldi. Görüşmenin ana gündem maddesini, Türkiye'nin COP31 hazırlıkları, enerji güvenliği ve döngüsel ekonomi stratejileri oluşturdu.
Türkiye'nin Enerji Vizyonu ve 2035 Hedefleri
Görüşmede Türkiye'nin enerji politikalarındaki stratejik adımları detaylandıran Bakan Alparslan Bayraktar, "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye" vizyonu çerçevesinde yenilenebilir enerji kapasitesinin 2035 yılına kadar üç katına çıkarılması hedefini paylaştı. Bayraktar, gelişmekte olan ülkeler için adil bir enerji dönüşümünün önemine dikkat çekerek, 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda kararlılıkla hareket ettiklerini vurguladı.
COP31 Eylem Gündemi ve Küresel İş Birliği
COP31 Başkanı olan Bakan Murat Kurum, toplantıda iklim kriziyle mücadele ve küresel iş birliğinin güçlendirilmesine yönelik öncelikleri değerlendirdi. Kurum, temiz enerji çalışmalarının paylaşıldığı görüşmede, iklim hedeflerine ulaşabilmek için uluslararası dayanışmanın belirleyici rol oynadığını belirtti.
Toplantı kapsamında ayrıca, enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının entegrasyonu ve sürdürülebilir bir gelecek için atılması gereken somut adımlar üzerinde duruldu.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
