Beşiktaş EuroLeague'e Dönüyor: AS Monaco'nun Kararı Siyah-Beyazları Ligine Getirdi
AS Monaco'nun EuroLeague'den geçici olarak ayrılma kararı sonrası, Beşiktaş 13 hissedar kulübün oy birliğiyle turnuvaya yeniden dahil edildi.

Avrupa basketbolunun zirvesi EuroLeague'de dengeler değişti. AS Monaco'nun geçici olarak turnuvadan ayrılma kararı almasıyla oluşan boşluk, 13 hissedar kulübün oy birliğiyle Beşiktaş tarafından dolduruldu. Alınan karar doğrultusunda, gelecek sezon ligdeki takım sayısı 20 olarak korunurken Beşiktaş yeniden Avrupa'nın en prestijli organizasyonuna geri döndü.
Wild Card İle Geri Dönüş
Beşiktaş, beş yıllık (3+2) lisansla EuroCup'a inmeyi tercih eden Monaco'nun yerine wild card yöntemiyle turnuvaya katılacak. Bu gelişmeyle birlikte önümüzdeki sezonda EuroLeague'de mücadele eden Türk takımı sayısı üçe yükselecek.
Monaco'nun Stratejik Hamlesi
Fransız temsilcisi Monaco'nun bu kararı arkasında finansal ve yapısal nedenler yatıyor. Kulüp; sponsorluk süreçlerini tamamlamak, finansal durumunu optimize etmek ve turnuvanın gelecekte 24 takıma genişlemesi durumunda kalıcı bir franchise olarak geri dönmek amacıyla bu stratejik geri çekilmeyi gerçekleştirdi. Beşiktaş ise 2025-26 EuroCup sezonunda finalde JL Bourg'a mağlup olarak ikinci sırayı almıştı; ancak Fransız ekibinin EuroLeague'de yer almama kararı, yolu Beşiktaş'a açmış oldu.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
