HaberGo
Yerel Haberler

Bingöl'de İlk Kez Uygulandı: Kapalı Yöntemle Böbrek Tümörü Temizlendi

Bingöl Devlet Hastanesi'nde 75 yaşındaki hastaya uygulanan kapalı cerrahi ile böbrek fonksiyonları korundu ve il dışı sevk zorunluluğu azaltıldı.

HMHaber Merkezi
· 1 dk29 okunma
Bingöl'de İlk Kez Uygulandı: Kapalı Yöntemle Böbrek Tümörü Temizlendi
Bingöl'de İlk Kez Uygulandı: Kapalı Yöntemle Böbrek Tümörü Temizlendi

Bingöl Devlet Hastanesi'nde gerçekleştirilen kritik bir operasyonla, 75 yaşındaki erkek hastanın böbreğinde tespit edilen 3,5 santimetrelik tümör, kapalı yöntemle başarılı bir şekilde temizlendi. Üroloji Uzmanları Op. Dr. Rıdvan Cantürk ve Op. Dr. Yakup Altundaş tarafından yürütülen süreçte, böbreğin tamamı alınmadan sadece tümörlü dokunun çıkarıldığı "laparoskopik parsiyel nefrektomi" yöntemi uygulandı.

İl Dışı Sevklerin Önüne Geçilmesi Hedefleniyor

Bu operasyonun hastanede ilk kez başarıyla uygulanması, bölge halkı için önemli bir sağlık kazanımı olarak değerlendiriliyor. Daha önce benzer ileri düzey böbrek cerrahileri için çevre illere sevk edilen hastaların, artık kendi şehirlerinde tedavi olabilme imkanına kavuşması hedefleniyor.

Kapalı Cerrahi Yönteminin Avantajları

Operasyon sırasında yaklaşık 3-4 santimetrelik küçük bir kesiyle gerçekleştirilen işlem, açık cerrahiye oranla hastaya şu kritik avantajları sağladı:

  • Ameliyat sonrası daha az ağrı ve düşük enfeksiyon riski,
  • Minimum kan kaybı ve daha kısa hastanede kalış süresi,
  • Günlük yaşama daha hızlı dönüş ve üstün kozmetik sonuçlar.

Operasyonu gerçekleştiren Op. Dr. Rıdvan Cantürk, uygun hastalarda böbreği koruyarak yapılan kapalı cerrahinin fonksiyon kaybını önlemede hayati olduğunu vurguladı. Bingöl Devlet Hastanesi Başhekimi Op. Dr. Reha Sermed Aygören ise sağlık altyapısının güçlendiğini belirterek, vatandaşların ileri düzey tedavi hizmetlerine kendi illerinde ulaşabilmesinin temel amaçları olduğunu ifade etti.

HM
Haber Merkezi

HaberGo Editor ve Muhabır ekibi