HaberGo
Gündem

Doğal Mücadele İçin 51 Bin Keklik ve Sülün Doğaya Salınıyor

Tarımsal zararlılarla biyolojik mücadele kapsamında 51 bin keklik ve sülün doğaya salınarak ekosistemin korunması ve ürün kaybının önlenmesi hedefleniyor.

HMHaber Merkezi
· 1 dk49 okunma
Doğal Mücadele İçin 51 Bin Keklik ve Sülün Doğaya Salınıyor
Doğal Mücadele İçin 51 Bin Keklik ve Sülün Doğaya Salınıyor

Tarımsal üretimde zararlılarla mücadele ve biyolojik çeşitliliğin artırılması amacıyla kapsamlı bir doğaya salım operasyonu başlatıldı. Proje kapsamında toplam 51 bin keklik ve sülün, belirlenen ekolojik bölgelere bırakılarak doğal dengenin yeniden tesisi amaçlanıyor.

Biyolojik Mücadele ile Tarımsal Verimlilik Artacak

Resmi kurumlar tarafından yürütülen çalışma, özellikle kimyasal ilaç kullanımını azaltarak çevreci bir çözüm sunmayı hedefliyor. Doğaya salınan kuşların, tarım arazilerine zarar veren böcek ve haşereleri tüketerek doğal bir koruma kalkanı oluşturması bekleniyor. Bu yöntemle hem toprak kalitesinin korunması hem de çiftçilerin ürün kayıplarının minimize edilmesi öngörülüyor.

Ekosistemin Dengesi Yeniden Kuruluyor

Sadece tarımsal verimlilik değil, aynı zamanda yaban hayatının zenginleştirilmesi amacıyla gerçekleştirilen bu hamle, bölgedeki av hayvanı popülasyonunu artırarak ekolojik zinciri güçlendirecek. Uzman raporlarına göre, kuşların salım bölgeleri habitat analizleri yapılarak titizlikle seçildi; böylece hayvanların doğaya adaptasyon sürecinin en üst seviyeye çıkarılması planlandı.

HM
Haber Merkezi

HaberGo Editor ve Muhabır ekibi