İran'da Petrokimya Tesisleri Toparlanıyor: Üretimin Yüzde 90'ı Geri Döndü
Saldırılar sonucu zarar gören İran petrokimya tesislerinin yaklaşık yüzde 90'ı yeniden üretime başladı. Sektördeki toparlanma süreci hız kazandı.

İran'da ABD ve İsrail tarafından gerçekleştirilen saldırılar sonucunda operasyonel kapasitesi düşen petrokimya tesislerinde önemli bir iyileşme kaydedildi. Resmi veriler ve sektörel raporlara göre, zarar gören tesislerin yüzde 90'ı yeniden üretime geçerek kapasite artışına gitti.
Endüstriyel Kapasitede Hızlı Toparlanma
Saldırıların ardından stratejik öneme sahip olan enerji ve kimya tesislerinde meydana gelen hasarların giderilmesi için başlatılan çalışmalar meyvelerini verdi. Tesislerin büyük çoğunluğunun tekrar faaliyete geçmesi, İran'ın enerji ihracat kapasitesini ve iç piyasadaki hammadde arzını doğrudan etkileyen kritik bir gelişme olarak değerlendiriliyor.
Sektörel Etkiler ve Operasyonel Süreç
Sektör yetkilileri, onarım çalışmalarının öncelikli olarak ana üretim hatlarında yoğunlaştığını belirtti. Üretimin yeniden başlamasıyla birlikte, bölgedeki petrokimya ürünleri tedarik zincirinin yeniden stabilize edilmesi hedefleniyor. Kalan yüzde 10'luk dilimdeki tesislerin ise daha ağır hasarlar aldığı ve onarım süreçlerinin devam ettiği ifade ediliyor.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
