Kahramanmaraş'ta Besiciler Mağdur: Mahkeme Kararına Rağmen Elektrikler Kesildi
Kahramanmaraş'ta tarım arazisi gerekçesiyle yıkım kararı verilen ancak mahkemeden yürütmeyi durdurma alan besicilerin elektrikleri kesildi.

Kahramanmaraş'ta hayvancılıkla uğraşan vatandaşlar, tarım arazisi üzerindeki yapıları nedeniyle yaşadıkları hukuk mücadelesinde enerji kesintileriyle karşı karşıya kaldı. Bölgede kendi imkanlarıyla barınak ve iş yeri yapan besiciler, mahkemeden yürütmeyi durdurma kararı almalarına rağmen elektrik aboneliklerinin iptal edildiğini belirtiyor.
'Abonelik Verildi, Şimdi Kaçak Deniliyor'
Yaklaşık 9 yıl önce kendi arazisi üzerine hayvan barınağı ve iş yeri inşa eden Ökkeş Ülger, yapıların tarım arazisi üzerinde olduğu gerekçesiyle yıkım kararı çıktığını, ancak yargı yoluyla bu kararın durdurulduğunu ifade etti. Buna rağmen elektriğinin kesildiğini öne süren Ülger, 4 çocuğu ve hayvanlarıyla birlikte mağdur olduğunu dile getirdi.
Sürecin çelişkilerine dikkat çeken Ülger, geçmişte kapı numarası verildiğini ve Devlet Su İşleri'nden 108 metre kuyu ruhsatı aldığını hatırlatarak, "Madem burası kaçaktı neden elektrik aboneliği verdiler? Şu an hayvanlarım susuz, elektriğim kesik; 50-60 küçükbaş ve birkaç büyükbaş hayvanım var" şeklinde konuştu.
Diğer Besiciler de Benzer Durumda
Bölgede benzer sorunları yaşayan Mustafa Yıldırım ise, yıkım kararının yürütmesinin durdurulmuş olmasına rağmen elektriğinin kesildiğini belirtti. Enerji şirketine (Akedaş) gerekli dilekçeleri verdiğini kaydeden Yıldırım, mahkemenin nihai kararında yıkım yönünde bir hüküm çıkması durumunda, yapılarını kendi imkanlarıyla sökerek araziyi tekrar tarım statüsüne getireceğini ifade etti.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
