Kurumlar Vergisi Mükelleflerine E-Tebligat Zorunluluğu Geldi: Kritik Süre 5 Gün
TBMM'den geçen yeni yasayla kurumlar vergisi mükelleflerine e-tebligat zorunlu oldu. Sisteme düşen bildirimler 5. günün sonunda tebliğ edilmiş sayılacak.

TBMM Genel Kurulu'nda görüşülen 'Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi' kapsamında Vergi Usul Kanunu'nda kritik değişiklikler yapıldı. Kabul edilen 7 maddelik düzenleme ile vergi süreçlerinde dijitalleşme adımları hızlandırılırken, kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari ve mesleki kazanç sahipleri için elektronik tebligat sistemini kullanma zorunluluğu getirildi.
Tebligat Süreci Nasıl İşleyecek?
Yeni düzenlemeye göre, Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından kurulan sistem üzerinden gönderilen elektronik tebligatlar, muhatabın sistemine ulaştığı tarihi izleyen 5. günün sonunda tebliğ edilmiş kabul edilecek. Bu durum, mükelleflerin dijital bildirimleri takip etme sorumluluğunu artırırken, yasal süreçlerin hızlanmasını amaçlıyor.
Sistemden Muaf Tutulanlar ve Çıkış Şartları
Dijitalleşme sürecinde belirli gruplar için istisnalar ve kolaylıklar tanımlandı. Düzenleme kapsamında şu detaylar öne çıkıyor:
- %90 veya daha fazla engeli bulunan malul ve engellilerin e-tebligat sistemine dahil olma zorunluluğu bulunmayacak.
- 65 yaşını doldurmuş gerçek kişiler, kendi talepleri doğrultusunda sistemden çıkış yapabilecek.
- Vefat edenler, gaipliğine karar verilenler veya ticaret sicilinden silinen tüzel kişiler sistemden otomatik olarak çıkarılacak.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
