Kütahya'daki inşaat ölümlerinde sorumluluk kimde? Uzman isimden kritik uyarı
Kütahya'da artan inşaat kazalarının ardından konuşan İnşaat Mühendisleri Odası Temsilcisi Selçuk Yenidoğan, yetki karmaşasına ve yönetmelik boşluklarına dikkat çekti.

Kütahya'da son dönemde meydana gelen ve 3 işçinin yaşamını yitirmesiyle sonuçlanan ağır kazalar, şantiyelerdeki güvenlik zafiyetini yeniden gündeme taşıdı. Yaşanan can kayıplarının ardından inşaatlardaki denetim mekanizmaları ve hukuki sorumluluklar tartışılmaya başlandı.
Sorumluluk zincirindeki 'Yetki Karmaşası'
İnşaat Mühendisleri Odası Kütahya İl Temsilcisi Selçuk Yenidoğan, mevcut sistemdeki yapısal sorunlara dikkat çekti. Yönetmeliklere göre asıl sorumlunun müteahhit olduğunu belirten Yenidoğan, sorumluluk zincirinin müteahhit, şantiye şefi ve taşeron firma yetkilisi şeklinde devam ettiğini ancak uygulamada ciddi boşluklar bulunduğunu vurguladı.
Şantiye şeflerinin teknik yetkileri olmasına rağmen müteahhitler üzerinde yeterli yaptırım gücünün bulunmadığını ifade eden Yenidoğan, bu durumun bir yetki karmaşası yarattığını ve yönetmeliklerin yeniden düzenlenmesi gerektiğini belirtti.
En çok hangi kazalar yaşanıyor?
Kütahya genelindeki inşaat sahalarında en sık karşılaşılan kaza türlerinin yüksekten düşme ve iskeleden düşme olduğunu kaydeden Yenidoğan, bu ölümlerdeki temel nedenleri şu şekilde sıraladı:
- Emniyet kemeri kullanımının ihmal edilmesi.
- Baret ve koruyucu ekipmanların konfor gerekçesiyle takılmaması.
- İşçilerin iş güvenliği konusundaki eğitim eksiklikleri.
Denetim ve Eğitim Hamlesi
Yapı denetim firmalarının tespit ettiği eksikleri Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığına bildirme yükümlülüğü olduğunu hatırlatan Yenidoğan, oda olarak denetleme yetkilerinin bulunmadığını ancak farkındalık yaratmak adına toplantı ve eğitimler düzenleyeceklerini açıkladı.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
