HaberGo
Spor

Meksika'nın Dünya Kupası Sevinci Kabusa Döndü: Başkentte Vandalizm ve Kavgalar

Dünya Kupası'nda Güney Kore'yi 1-0 mağlup eden Meksika'da, Ángel de la Independencia çevresindeki kutlamalar şiddet olaylarına ve büyük çaplı hasara dönüştü.

HMHaber Merkezi
· 1 dk45 okunma
Meksika'nın Dünya Kupası Sevinci Kabusa Döndü: Başkentte Vandalizm ve Kavgalar
Meksika'nın Dünya Kupası Sevinci Kabusa Döndü: Başkentte Vandalizm ve Kavgalar

2026 Dünya Kupası'nda Meksika'nın Güney Kore karşısında elde ettiği 1-0'lık galibiyet, ülkede büyük bir coşkuyla karşılansa da Mexico City'nin simge noktalarından biri olan Ángel de la Independencia'da kutlamalar kısa sürede kontrolden çıktı. Maç sonrası Paseo de la Reforma bölgesinde toplanan binlerce taraftarın sevinci, yerini şiddet olaylarına ve maddi hasara bıraktı.

Sokaklarda Şiddet ve Vandalizm

Sosyal medyaya yansıyan görüntülerde, kutlamaların ilerleyen saatlerinde taraftar grupları arasında yumruklu kavgaların çıktığı ve güvenlik güçlerinin müdahale etmek zorunda kaldığı görüldü. Şiddet olaylarının yanı sıra, bölgede park halindeki araçların hedef alındığı ve çevredeki bazı işletmelerin maddi zarar gördüğü bildirildi.

Şehrin Simgesi Çöplüğe Döndü

Kutlamaların ardından Paseo de la Reforma'da ortaya çıkan manzara, çevre kirliliğinin boyutlarını gözler önüne serdi. Sokaklar ve kaldırımlar; şişeler, kutular ve tonlarca çöp ile kaplanırken, temizlik ekiplerinin bölgeyi eski haline getirmek için saatlerce çalışması gerektiği açıklandı.

Meksika Milli Takımı, aldığı bu kritik galibiyetle Grup A'da lider konuma yükselerek turnuvada önemli bir avantaj elde etti. Ancak spor kamuoyu ve sosyal medya kullanıcıları, sportif başarının gölgelendiği bu görüntülerin, milli bir bayram havasından uzak olduğunu belirterek tepki gösterdi.

HM
Haber Merkezi

HaberGo Editor ve Muhabır ekibi