Muğla Seydikemer'de Korkutan Orman Yangını: Alevler Ormana Sıçradı
Muğla'nın Seydikemer ilçesi Gölbent Mahallesi'nde çıkan yangın, rüzgarın etkisiyle ormanlık alana yayıldı. Ekipler havadan ve karadan müdahale sürdürüyor.

Muğla'nın Seydikemer ilçesinde, 27 Haziran 2026 tarihinde öğle saatlerinde meydana gelen yangın bölgede alarm durumuna neden oldu. Gölbent Mahallesi yakınlarındaki bir zirai alanda henüz belirlenemeyen bir nedenle başlayan yangın, şiddetli rüzgarın etkisiyle kısa sürede çevredeki ormanlık alanlara sıçradı.
Havadan ve Karadan Kapsamlı Müdahale
İhbar üzerine hızla harekete geçen Orman Genel Müdürlüğü (OGM) ekipleri, alevlerin yayılımını durdurmak için geniş çaplı bir operasyon başlattı. Yangınla mücadele kapsamında bölgeye 2 helikopter ve 6 arazöz ile 2 su ikmal aracı sevk edildi. Ekipler, rüzgarın yön değiştirmesiyle genişleyen yangın hattında kontrol noktaları oluşturarak alevlerin yerleşim yerlerine ulaşmasını önlemeye çalışıyor.
Yüksek Risk Dönemi ve Önlemler
Muğla genelinde Haziran ve Temmuz aylarının yüksek sıcaklıklar ve düşük nem oranıyla geçmesi, orman yangını riskini zirveye taşıdı. Valilik tarafından alınan önlemler kapsamında, 1 Haziran ile 31 Ekim tarihleri arasında yüksek riskli bölgelerde ormanlara giriş yasağı uygulanıyor. Bölgedeki yangınlarla mücadelede son dönemde termal kameralara sahip İHA'ların kullanımıyla erken tespit sistemleri optimize edilmiş durumda.
Yangının çıkış nedenine ilişkin incelemeler devam ederken, yetkililer vatandaşların zirai alanlarda anız yakmaması ve şüpheli duman oluşumlarını vakit kaybetmeden bildirmeleri konusunda kritik uyarılarda bulundu.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
