Ordu'da Kahverengi Kokarca ile Savaş: 300 Bin Samuray Arısı Doğaya Salınıyor
Ordu'da Kahverengi Kokarca zararlısına karşı biyolojik mücadele kapsamında 2026 yılı hedefi olan 300 bin Samuray Arısı'nın doğaya salınım süreci başlatıldı.

Ordu'da tarımsal üretimi tehdit eden Kahverengi Kokarca zararlısına karşı yürütülen entegre mücadele kapsamında kritik bir adım daha atıldı. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ile Karadeniz Tarımsal Araştırma Enstitüsü Müdürlüğü tarafından organize edilen programla, biyolojik mücadele etmeni olan Samuray Arısı'nın doğaya salınım süreci Altınordu ilçesi Kökenli mahallesinde başlatıldı.
Üç Yılda Toplam 573 Bin Arı Salındı
İl Tarım ve Orman Müdürü Bayram Ay, yürütülen çalışmaların sadece biyolojik yöntemlerle sınırlı kalmadığını, kimyasal, mekanik ve biyoteknik yöntemlerin eş zamanlı uygulandığını belirtti. Bakanlık desteğiyle 2026 yılında 335 bin kışlak ilaçlaması yapıldığını ve üreticilere 60 bin adet feromon tuzak dağıtıldığını kaydeden Ay, biyolojik mücadeledeki sayısal gelişimi şu verilerle paylaştı:
- 2024 Yılı: 28 bin adet Samuray Arısı
- 2025 Yılı: 245 bin adet Samuray Arısı
- 2026 Yılı (Hedef): Temmuz ayı sonuna kadar 300 bin adet Samuray Arısı
Bu planlamanın gerçekleşmesiyle birlikte, son üç yıl içerisinde bölgeye toplam 573 bin adet Samuray Arısı salınmış olacak.
Saha Uygulaması Fındık ve Kivi Bahçelerinde
Vali Muammer Erol ve beraberindeki protokol üyelerinin katıldığı programda, Samuray Arıları Tarık Tarcan’a ait fındık ve kivi bahçelerinde doğaya bırakıldı. Zararlıyla mücadelenin, tarımsal verimliliği korumak adına stratejik bir öneme sahip olduğu vurgulandı.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
