HaberGo
Sağlık

Sağlık Bakanlığı Atama Kurasında Diş Hekimlerine Kadro Açılmadı

Sağlık Bakanlığı'nın yeni atama kurasında diş hekimleri ve eczacılar için kontenjan ayrılmaması, binlerce mezun ve meslek örgütü tarafından tepkiyle karşılandı.

HMHaber Merkezi
· 1 dk22 okunma
Sağlık Bakanlığı Atama Kurasında Diş Hekimlerine Kadro Açılmadı
Sağlık Bakanlığı Atama Kurasında Diş Hekimlerine Kadro Açılmadı

Sağlık Bakanlığı tarafından Resmi Gazete’de yayımlanan “ilk defa ve yeniden atama kurası” ilanında, diş hekimleri ve eczacılar için herhangi bir kadro açılmaması sağlık camiasında yankı uyandırdı. Önceki dönemlerdeki uygulamanın aksine bu kez yalnızca tabip kadrolarına yer verilmesi, binlerce genç diş hekimini mağduriyetle karşı karşıya bıraktı.

Başvuru Sayısı 25 Bin Seviyesine Koşuyor

Atama bekleyen diş hekimleri, kamuya atanma sürecindeki daralmaya dikkat çekiyor. Önceki atama döneminde 521 kişilik kadro için 16 bin 6 başvuru yapıldığı ve her 33 adaydan sadece birinin atanabildiği belirtildi. Yeni mezunların da sisteme dahil olmasıyla birlikte, bu dönemde toplam başvuru sayısının 25 bin seviyelerine ulaşması bekleniyor.

"En Çok İhtiyaç Duyulan 2. Branş"

Konuya ilişkin değerlendirmelerde bulunan Diş Hekimleri Dayanışma Platformu'ndan Derya Yıldız, MHRS verilerine dayanarak dikkat çekici bir noktaya değindi. Yıldız, diş hekimliği branşının 22 milyon arama ile Türkiye'de en çok ihtiyaç duyulan ikinci branş olduğunu vurgulayarak, halk sağlığı hizmetlerinin sürekliliği için kamuda istihdamın artırılması gerektiğini ifade etti.

Meslek mensupları, sağlık hizmetlerinin ayrılmaz bir parçası olan diş hekimleri ve eczacıların bu kez kuranın dışında bırakılmasını "kabul edilemez bir dışlanma" olarak nitelendirirken, Sağlık Bakanlığı'na çağrıda bulunarak kontenjanların yeniden düzenlenmesini talep etti.

HM
Haber Merkezi

HaberGo Editor ve Muhabır ekibi