Türkiye ve Kırgızistan Arasında Kentsel Planlama Anlaşması İmzalandı
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum, Kırgızistan ile şehircilik ve kentsel planlama alanında stratejik iş birliği anlaşmasını duyurdu.

Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile Kırgızistan Mimarlık, İnşaat ve Konut Hizmetleri Bakanı Nurdan Oruntayev, iki ülke arasındaki şehircilik bağlarını güçlendirecek resmi bir iş birliği anlaşmasına imza attı. Bakanlıkta gerçekleşen görüşmelerin ardından imzalanan "Kırgızistan ile Kentsel Planlama Alanında İşbirliğine İlişkin Anlaşma" ile şehirlerin daha güvenli ve yaşanabilir hale getirilmesi hedefleniyor.
Bilgi ve Tecrübe Paylaşımı Ön Planda
Anlaşmanın temel odağını, kentsel planlama ve modern şehircilik alanlarında karşılıklı bilgi ve tecrübe paylaşımının artırılması oluşturuyor. Bakan Murat Kurum, bu adımın iki ülke arasındaki stratejik ortaklığı derinleştireceğini vurgularken, özellikle güvenli şehirlerin geliştirilmesi konusunda ortak bir vizyon oluşturulacağını belirtti.
Türk Müteahhitlik Sektörüne Yeni Kapılar
İmzalanan protokolün sadece teknik paylaşım değil, aynı zamanda ekonomik etkileri olması da bekleniyor. Bakan Kurum, bu anlaşmanın Türk müteahhitlik ve müşavirlik sektörünün bölgedeki birikimini ve tecrübesini daha görünür kılacağını, sektör temsilcileri için yeni fırsatların önünü açacağını ifade etti.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
