HaberGo
Yaşam

Uşak Belediyesi'nden Kritik Uyarı: Yol Kenarındaki Meyveleri Tüketmeyin

Uşak Belediyesi, peyzaj ağaçlarında yürütülen zirai ilaçlama çalışmaları nedeniyle yol kenarlarındaki meyvelerin tüketiminin sağlık riski taşıdığını açıkladı.

HMHaber Merkezi
· 1 dk35 okunma
Uşak Belediyesi'nden Kritik Uyarı: Yol Kenarındaki Meyveleri Tüketmeyin
Uşak Belediyesi'nden Kritik Uyarı: Yol Kenarındaki Meyveleri Tüketmeyin

Uşak Belediyesi, şehir genelindeki yol, kaldırım ve refüjlerde yer alan peyzaj ağaçlarının bakımı kapsamında yürütülen çalışmalar hakkında vatandaşları uyardı. Belediyeden yapılan resmi açıklamada, kent estetiğini korumak ve zararlılarla mücadele etmek amacıyla düzenli olarak zirai ilaçlama yapıldığı belirtildi.

Hangi Ağaçlar Risk Taşıyor?

Özellikle süs eriği, süs elması, akasya ve katalpa gibi peyzaj amaçlı dikilen ağaçlarda kullanılan ilaçların, meyvelerle etkileşime girdiği vurgulandı. Bu ağaçlarda yetişen meyvelerin toplanması ve tüketilmesi durumunda, kullanılan kimyasalların sağlık açısından ciddi riskler oluşturabileceği ifade edildi.

Vatandaşların Dikkatine

Belediye ekipleri, halk sağlığını korumak adına özellikle çocukların yol kenarlarındaki bu meyvelere yönelmemesi konusunda ebeveynleri uyarırken, ilaçlama takviminin kent genelinde periyodik olarak devam edeceğini bildirdi.

HM
Haber Merkezi

HaberGo Editor ve Muhabır ekibi