HaberGo
Gündem

Alanya'da Atık Yağ Geri Dönüşümünde Rekor: Toplanan Miktar 2,5 Kat Arttı

Alanya Belediyesi'nin yürüttüğü kampanyada 3 ayda 572 litre bitkisel atık yağ toplandı. Toplanan miktar, bir önceki yıla göre 2,5 kat artış gösterdi.

HMHaber Merkezi
· 1 dk91 okunma
Alanya'da Atık Yağ Geri Dönüşümünde Rekor: Toplanan Miktar 2,5 Kat Arttı
Alanya'da Atık Yağ Geri Dönüşümünde Rekor: Toplanan Miktar 2,5 Kat Arttı

Alanya Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından yürütülen "Bitkisel Atık Yağların Kaynağında Ayrı Toplanması Projesi" kapsamında düzenlenen ödüllü kampanya başarıyla tamamlandı. 25 Şubat 2026 ile 25 Mayıs 2026 tarihleri arasında gerçekleştirilen çalışmada, 51 çevre duyarlılığı yüksek vatandaşın katılımıyla toplam 572 litre bitkisel atık yağ geri dönüşüm sistemine kazandırıldı.

Geri Dönüşümde Yıllık Artış Belirginleşti

Alanya Belediyesi'nin sürdürülebilir çevre yönetimi hedefleri doğrultusunda yürüttüğü çalışmalarda, 2026 yılındaki atık yağ toplama miktarı, bir önceki yıla kıyasla yaklaşık 2,5 kat artış gösterdi. Kampanya kapsamında toplanan yağlar, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından lisanslandırılmış firmalara teslim edildi. Katılımcılara ise teşvik amacıyla, her 5 litre atık yağ karşılığında 1 litre yeni bitkisel yağ verildi.

1 Litre Atık Yağın Çevresel Etkisi

Bitkisel atık yağların kanalizasyon veya lavaboya dökülmesinin ekolojik dengedeki kritik etkileri uzman raporlarıyla vurgulanıyor. Sadece 1 litre atık yağın yaklaşık 1 milyon litre içme suyunu kirletebildiği, sudaki oksijen seviyesini düşürerek su canlılarının yaşamını tehdit ettiği ve altyapı sistemlerinde ciddi tıkanıklıklara yol açtığı belirtiliyor.

Belediye, sıfır atık uygulamaları ve çevresel sürdürülebilirlik vizyonu kapsamında, vatandaşların çevre bilincini artırmaya yönelik eğitim ve etkinliklerini sürdürmeyi hedefliyor.

HM
Haber Merkezi

HaberGo Editor ve Muhabır ekibi