Bolu'da Yasak Salep Toplayanlara Rekor Ceza: Toplam 2 Milyon TL'yi Aştı
Bolu'da yabani salep topladığı tespit edilen 3 kişiye, doğayı koruma kanunları kapsamında toplam 2 milyon 97 bin 735 lira idari para cezası uygulandı.

Bolu'nun Yeniçağa ilçesinde jandarma ekipleri tarafından gerçekleştirilen denetimlerde, doğanın korunması amacıyla toplanması yasak olan yabani saleplerle ilgili ağır yaptırımlar uygulandı. Çamlık Köyü arazisinde yürütülen kontrol faaliyetlerinde, 3 şahsın toplam 4.5 kg yabani salep topladığı belirlendi.
Kişi Başına Yaklaşık 700 Bin Lira Ceza
Yeniçağa İlçe Jandarma Komutanlığı ve Bolu İl Jandarma Komutanlığı Çevre ve Doğal Hayatı Koruma ekiplerinin koordineli çalışmasıyla yakalanan şahıslara, mevcut mevzuat gereği yüksek tutarlı idari para cezaları kesildi. Yapılan işlem sonucunda, salep toplayan her bir kişiye 699 bin 245 lira ceza uygulanırken, toplam ceza miktarı 2 milyon 97 bin 735 liraya ulaştı.
Ele geçirilen yabani salepler, koruma altına alınması amacıyla Bolu Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü ekiplerine teslim edildi. Yetkililer, yabani salep toplamanın ekosisteme verdiği zararlar nedeniyle yasak olduğunu ve denetimlerin kararlılıkla süreceğini bildirdi.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
