Çorum Devlet Tiyatrosu için Meclis'ten Bakan Ersoy'a kritik çağrı
TBMM'de söz alan milletvekili, 42 yıllık Çorum Devlet Tiyatrosu binasının fiziki yetersizliklerini vurgulayarak yapının yıkılıp yeniden inşa edilmesini istedi.

Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) Genel Kurulu'nda söz alan milletvekili Tahtasız, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy'a seslenerek, Çorum Devlet Tiyatrosu binasının mevcut durumunun kentin ihtiyaçlarını karşılamadığını ve acilen yenilenmesi gerektiğini belirtti.
42 Yıllık Yapı Kapasite ve Konfor Sorunu Yaşatıyor
18 Eylül 1984 tarihinde Tarık Buğra'nın "Osmancık" adlı oyunuyla hizmete giren ve bölge tiyatrosu statüsünde faaliyet gösteren yapı, aradan geçen 42 yılda ciddi şekilde yıpranmış durumda. 550 bin nüfuslu Çorum'un sanat merkezlerinden biri olan binanın, hem seyirci kapasitesi hem de sanatçıların çalışma koşulları açısından yetersiz kaldığı vurgulandı.
Tadilat Maliyeti Yeni Bina Maliyetini Aşıyor
Binanın fiziki durumuna dair geçmiş raporlara dikkat çekilen konuşmada, 2011 yılında yapılan teknik incelemelerde kapsamlı bir tadilat maliyetinin, binanın yeniden yapım maliyetine yakın olduğu tespit edilmişti. Bu durum nedeniyle o dönemde yalnızca yüzeysel onarımlarla yetinildiği hatırlatıldı.
Hititlerin başkenti olan Çorum'un tarihi kimliğine yakışan, modern ve çağın gereksinimlerini karşılayan yeni bir tiyatro binasının inşa edilmesi çağrısı, Bakan Ersoy'a iletilen talebin merkezini oluşturdu.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
