Gümüşlük Koyu'nda Deniz Dibi Temizliği: 250 Kilogram Atık Çıkarıldı
Bodrum Belediyesi'nin Gümüşlük'te gerçekleştirdiği deniz dibi temizliğinde 250 kilogram atık toplandı; çıkan güneş paneli dikkat çekti.

Bodrum Belediyesi tarafından deniz ekosistemini korumak ve çevre farkındalığı oluşturmak amacıyla yürütülen "Denize En Çok Mavi Yakışır" projesi kapsamında, bu hafta Gümüşlük Mahallesi'nde kapsamlı bir deniz dibi temizliği gerçekleştirildi. 12 yıldır sürdürülen etkinlikte, belediye personeli ve Green Rangers gönüllü dalış ekipleri tarafından yürütülen çalışmalarda deniz tabanından toplam 250 kilogram atık çıkarıldı.
Deniz Tabanından Güneş Paneli ve Plastik Atıklar Çıktı
Dalış ekiplerinin Gümüşlük koyunda gerçekleştirdiği temizlik operasyonunda, deniz canlılarına zarar veren çok sayıda materyal tespit edildi. Toplanan atıklar arasında yoğunlukla tek kullanımlık cam ve plastik şişeler, metal parçaları ile balıkçılık malzemeleri yer alırken, deniz tabanından çıkarılan bir güneş paneli dikkat çeken detaylar arasında oldu.
Çevre bilincini artırmak amacıyla önce Gümüşlük sahilinde sergilenen atıklar, daha sonra geri dönüşüm işlemleri için Konacık Mahallesi'nde yer alan 1. Sınıf Atık Merkezi'ne nakledildi.
Sıradaki Durak Gümbet Mahallesi
Bodrum Belediye Başkanı Tamer Mandalinci'yi temsilen meclis üyeleri ve gönüllülerin katılımıyla gerçekleşen çevre seferberliği, belirlenen takvim doğrultusunda devam ediyor. Denizlerin korunmasına yönelik yürütülen bu etkinliklerin, 1 Temmuz Çarşamba günü Gümbet Mahallesi'nde gerçekleştirilecek temizlik çalışmasıyla süreceği bildirildi.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
