Karamanlı Gençlerin Siber Güvenlik Zaferi: KMÜ Ekibi Türkiye 5'incisi Oldu
KMÜ öğrencisi Güven Ada ve ekibi, 12 bin başvuru arasından sıyrılarak Türkiye 5'incisi oldu ve 25 bin TL'lik ödülün sahibi oldu.

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi (KMÜ) Bilgisayar Mühendisliği öğrencisi ve Siber Güvenlik Topluluğu Başkan Yardımcısı Güven Ada'nın kaptanlığını üstlendiği Siber-112 takımı, Türkiye genelinde düzenlenen zorlu siber güvenlik yarışmasında büyük bir başarıya imza attı. Toplam 12 bin başvuru arasından sıyrılarak Türkiye 5.'si olan ekip, organizasyon kapsamında 25.000 TL ödül kazandı.
STM Altyapısında Zorlu Final Mücadelesi
Kalkınma Ajansları Genel Müdürlüğü koordinasyonunda gerçekleştirilen süreç, yaklaşık 9 aylık yoğun eğitim ve ön eleme aşamalarını kapsadı. Mevlana Kalkınma Ajansı (MEVKA) bünyesinde kurulan takım, savunma sanayii devlerinden STM (Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş.) tarafından özel olarak hazırlanan teknik altyapıda yarıştı. Final aşamasında 26 takım ve toplam 130 finalistin yer aldığı rekabetçi ortamda, Siber-112 ekibi sergilediği performansla ilk beş takım arasına girmeyi başardı.
Siber Savunmaya Genç Katkı
Sürecin zorluklarına ve uykusuz gecelere değinen takım kaptanı Güven Ada, elde edilen derecenin milli dijital savunma vizyonuna katkı sunması açısından değerli olduğunu vurguladı. Ada; takım arkadaşları Hasan Ersöz, Hüseyin İşeri, Mustafa Halit Ay ve Tolga Can Ünal ile birlikte, destek veren Siber Vatan ekibine, Tugay Siber Savunma Sistemleri A.Ş.'ye ve MEVKA'ya teşekkürlerini iletti.
HaberGo Editor ve Muhabır ekibi
